Hygglig Checkout

Här hittar du information om betallösningen Hygglig Checkout från Marginalen Bank.

Hygglig Checkout är en checkoutlösning där kunden själv kan välja hur de ska betala köpet. Betalmetoderna kunden kan välja mellan är:  

  • Kort
  • Swish
  • Delbetalning
  • Faktura
  • Direktbanksbetalning

Möjligheten att välja betalsätt så som man själv önskar ökar sannolikheten att dina kunder fullgör sina köp och även återvänder till din e-handel. Med Hygglig Checkout ingår alla betalsätt utan extra kostnad.

Vad kostar det att använda sig av Hygglig Checkout?

Du betalar endast en transaktionsavgift när det görs ett köp i din webshop. Inga andra kostnader tillkommer. Hur mycket du betalar i transaktionsavgift beror på hur mycket din e-handel omsätter. 

Prisplan, kostnad per beställning

    • Startup: 2.25%
    • Pro, för dig som omsätter minst 1 MSEK/månaden: 2.59%
    • Corporate, för dig som omsätter minst 5 MSEK/månaden. Pris på förfrågan.

Hur ansöker jag om Hygglig Checkout?

Man ansöker om Hygglig Checkout via ett formulär på deras hemsida. Därefter kontaktar dem dig inom 24 timmar med mer information.

Orderhantering 

Varje gång du får in en order via Hygglig Checkout behöver du aktivera beställningen när du skickar iväg den till kund. Gå in på beställningen i butikens beställningslista, i boxen "Utför åtgärder", se till att kryssrutan "Debitera (Hygglig Checkout)" är markerad och klicka sedan på knappen "Utför valda åtgärder". 

När detta görs så aktiveras ordern hos Hygglig och kunden debiteras. 

Man kan även aktivera ordern i beställningslistan. För att göra detta klickar man på ikonen med en blixt längst ut till höger.